■ ヘルスケア、消費財、その他様々な業界で、コンサルティングやプロフェッショナルサービスを幅広く提供している企業です!
■ 現在6名のスタッフがA/Fチームに在籍しており、SAPを使用しています。
■ 正社員2名、派遣社員(AP/ARのサポート)2名をマネジメント頂きます。
■ レポート先はFinance Directorとなります。
■ フレックスに加え、フルリモート制度を完備しています!現Finance Directorも週1回の出社となりますので、ワークライフバランスの整った環境を重視される方にはお勧めです!
Responsibilities
- Financial accounting and reporting
- Completion of monthly, yearly financial accounting and reporting
- Cash management
- Control of accounts receivable
- Control of inter- company receivables, payables and loans
- Payroll accounting based on delivered data from an external vendor
- Control of prepaid expense, accrued expense, and provisions
- FP&A and Managerial accounting
- Planning of budget and forecasting
- Preparation of tax returns with external tax agents
- Work with tax authority at tax inspections
Qualifications
- Business level English in writing, speaking and listening
- Excel, Word, Power point
- University graduate
- User experience of accounting systems, SAP is preferred
- Experience in managing subordinates more than two staff
- Experience of working with outside shared services